Küldj egy jelet

Ó, Istenke! Karácsonyra kéne, mert apának és anyának nincs rá pénze.

Térdepelt a templom falai között, kezét imára kulcsolva az apró fiúcska. Délután volt, kevesen voltak, csak néhányan imádkoztak. Iskolatáskája a pad mellett hevert, míg a picinyke fiúcska az Istenkével beszélgetett. Tíz éves lehetett. Oly hittel kérte a szép ünnepet, hogy a hátsó sorban ülő öregúrnak a lelke beleremegett, mert oda is elértek a kérő szavak.

Jó Istenkém, arra kérlek, most az egyszer segíts szüleimnek. Oly sokat tettek Ők már értem, hogy most úgy érzem, nekem kell tennem valamit Értük. Tudod, én még soha nem voltam templomban, de tudom, ha valamit nagyon szeretnék, akkor Neked elmondhatom. Anya és apa munkanélküli lett. A tesóm tegnap már óvodába sem ment. Nekem a suliba füzet kéne, de nem szóltam a szüleimnek, mert tudom, nincs most rá pénzük. Majd kisebb betűkkel írok, és akkor kitart az idén és jövőre majd csak szerzünk, de most ezzel nem szeretném még az ünnepeket jobban elrontani. Tegnap este ugyan is hallottam, mikor mi már aludtunk, a konyhában beszélgettek. Legalább is azt hitték, mi már alszunk rég, de én fent voltam és mindent hallottam. Anya mondta apának, hogy az idén fára nem telik és kérdezte, mit mondjunk majd a gyerekeknek, hisz oly nehéz ezt elmesélni. Apa válaszában azt mondta: nagyon szeretném, ha lenne fánk, tudod Te is, Zsuzsám, de munkát nem kapok, lopni pedig nem fogok. "Majd csak megsegít a jó Isten!" Mondta anya és az arcát simogatta. Apa elöl próbálta a könnyeit így elrejteni, de apa észrevette és jó szorosan átölelte. "Ne sírj édes pici lelkem, eddig még mindig volt valahogy, csak ne sírj, mert az nekem is nagyon fáj!"  Anya elmosolyodott és "gyere, feküdjünk le" szólt apának és egymás kezét fogva a szoba felé indultak. Tudod, Istenke, szeretnék hazavinni az ünnepekre egy fát, hogy ne kelljen Nekik mindenféle magyarázatot kitalálni, hogy a mi csalódásunkat enyhítsék. Ajándékot nem kérek, mert kibírom nélküle is. Igaz, ha a tesóm kapna valamit, az jó lenne, mert Ő még kicsi és biztosan csalódott lenne, ha nem találna a fa alatt semmit. Díszek nem kellenek a fára, azzal ne foglalkozz, mert nagyon sok díszünk van, amit tavaly, meg tavaly előtt csináltunk anyával, sok-sok délutánon át. Vannak harangok és fenyőformák, meg papírkarikákból összefont girland. Ezt a tesóm csinálta tavaly az oviban. Sok szép színes karika, zöld, piros, kék, fehér, csak sárga nincsen. Ezért sírt keservesen a tesóm, mert Ő sárgát is szeretett volna belefűzni,de másnak jutott a sárga papír. Akkor megígértem Neki, hogy idén sárga karika is kerül a fára. Még ezt az ígéretemet is be kell tartani és papírt kell szereznem. Tavaly karácsonykor olyan boldogok voltunk. Igaz, akkor még apa és anya is dolgozott. Szép fánk is volt, tele cukorral és ajándékot is kaptunk. Volt diós és mákos bejgli. Jaj, a diósat nagyon szeretem, a mákosat meg inkább a tesóm kedveli. Este sokat társasoztunk és apa és anya is mesélt szép történeket, hogy régen milyen volt az ünnep. Nagy szeretetben teltek az ünnepek. Jó lenne, ha az idén is így lenne és a szereteten kívül fa is lenne.

Szépen kérlek, segíts, ha tudsz, mert számomra is Te vagy az egyetlen, aki segíteni tud. Az a furcsa, hogy nem szólsz semmit, így nem tudom, mit válaszolsz. Anyától hallottam egyszer, hogy Te jeleket küldesz. Egy hét múlva, pontban négykor eljövök és, ha tudsz adni egy fát, kérlek, a templom lépcsőjére tedd le.  Így tudni fogom, hogy értem fáradoztál és a fát nekem hagytad ott.  Lassan megyek, mert anya vár és nem szeretném, ha idegeskedne, mert nem értem időre haza.

Futva jöttem a suliból Hozzád és futva megyek haza is, így nem fogok késni. Számomra megéri ez a kis futás, ha arra gondolok, hogy lehet, hogy segítesz.

Köszönöm, hogy meghallgattál! Ámen!

Óvatosan felállt a picinyke fiú, majd táskáját a vállára dobta és a kijárat felé indult. Elhaladt az öreg előtt, ki végig hallgatta imáját és gondolkodott nagyon, mert végig, míg imádkozott a fiú, csupa ránc volt az arca. A fiú a kijárat előtt még visszafordult és így szólt.

- Kérlek, küldj valami jelet, ha tudsz segíteni!

És lenyomta a kilincset, ami a templom ajtaját nyitotta. Az ajtót nehezen nyitotta, de bármennyire is sietett, óvatosan húzta be maga után. Már majdnem bezárult az ajtó, mikor hangot hallott a háta mögül:

- PONTOS LÉGY!

Egy pillanatra megtorpant, majd mosolyra derült az arca és futásnak eredt.